ePuap (Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej)
Ogólnopolska platforma służąca do komunikacji obywateli z jednostkami administracji publicznej.
Platforma udostępnia usługodawcom infrastrukturę technologiczną do świadczenia usług obywatelom (usługobiorcom). Wśród uczestników ePUAP znajdują się zarówno jednostki administracji centralnej, jak i samorządy, a wśród nich urzędy gminne. Wśród usług oferowanych przez ePUAP są także:
- profil zaufany (eGO) – umożliwia składanie pism elektronicznych ze skutkiem prawnym bez konieczności stosowania podpisu kwalifikowanego oraz
- mechanizm pojedynczego logowania (SSO) – umożliwia stosowanie tego samego konta ePUAP do logowania się na stronach różnych usługodawców.
Więcej informacji na temat ePuap i profilu zaufanego dostępne jest na stronie epuap.
Założenie profilu zaufanego w zakładce strefa klienta w opcji Zarejestruj sie.
Metody dostarczenia dokumentów elektronicznych do Ośrodku Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą:
- przekazanie dokumentu poprzez wypełnienie formularza bądź dołączenie podpisanego dokumentu on-line na stronie elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP.
- dostarczenie dokumentu w godzinach pracy ośrodka (8.00-16.00) do sekretariatu mieszczącego się przy ul. Wołoska 5 w Warszawie.
Ośrodek Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą korzysta z platformy ePUAP i posiada następujące skrytki:
- /Orpeg/skrytka
- /Orpeg/SkrytkaESP
UWAGA!
Aby można było złożyć wniosek, konieczne jest posiadanie konta użytkownika na platformie ePUAP – (konto jest bezpłatne).