Tytuł projektu
Opracowanie koncepcji i odbiór e-materiałów edukacyjnych wspierających włączenie się uczniów przybywających do Polski do polskiego systemu oświat.
(Etap I) – O projekcie
Tytuł projektu
Opracowanie koncepcji i odbiór e-materiałów edukacyjnych wspierających włączenie się uczniów przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty
Cel projektu
Celem projektu jest przygotowanie e-materiałów wspierających włączenie się uczniów przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty w zakresie języka polskiego oraz wiedzy na temat polskiej kultury i społeczeństwa. Materiały ułatwią codzienną pracę nauczycieli, dając im dostęp do zasobów edukacyjnych przygotowanych przez beneficjentów konkursowych.
Efekty projektu
W wyniku działań realizowanych w ramach projektu:
- Opracowana zostanie koncepcja umożliwiająca stworzenie e-materiałów wspierających włączenie się uczniów, przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty. Koncepcja ukierunkowana zostanie na uczniów szkoły podstawowej na poziomie A1-B1 (wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) znajomości języka polskiego;
- Powstanie dokument określający standardy jakości e-materiałów dydaktycznych (w tym wymagania i kryteria oceny odnoszące się do zakresów: merytoryczno-dydaktycznych, funkcjonalnych, dostępności, edytorsko-graficznych i technicznych);
- Zostanie stworzony system zarządzania jakością, w tym procedury współpracy z beneficjentami konkursu, nadzoru merytorycznego i odbioru opracowanych w projektach konkursowych prototypów, a następnie wersji ostatecznych e-materiałów dydaktycznych;
- Zostanie odebranych i udostępnionych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE) 50 e-materiałów w zakresie edukacji wczesnoszkolnej, 50 w zakresie języka polskiego oraz 50 w zakresie historii, geografii, wiedzy o społeczeństwie.
Adresaci projektu
Projekt skierowany jest do:
- beneficjentów konkursowych, który umożliwi opracowanie 150 e-materiałów dydaktycznych wytworzonych w ramach projektu w latach 2024 -2026;
- nauczycieli i uczniów, którzy otrzymają dostęp do wysokiej jakości bezpłatnych e-materiałów dydaktycznych w zakresie języka polskiego oraz historii, geografii oraz wiedzy o społeczeństwie na poziomie szkoły podstawowej.
W etapie II realizowane będą następujące działania:
- Opracowanie koncepcji i założeń umożliwiających stworzenie przez beneficjentów konkursowych e-materiałów dydaktycznych w zakresie edukacji wczesnoszkolnej, języka polskiego oraz historii, geografii, wiedzy o społeczeństwie (konkurs ogłaszany w 2024 r.):
- E-materiały na etapie szkoły podstawowej uwzględniające specyfikę nauczania w zakresie edukacji wczesnoszkolnej oraz w klasach w klasach IV-VIII języka polskiego, historii, geografii, wiedzy o społeczeństwie. E-materiały będą skierowane do dzieci ze znajomością języka polskiego na poziomie A1-B1 wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ);
- E-materiały zawierać będą różnorodne formy aktywności i przekazu, w tym ćwicz interaktywne i materiały multimedialne; umiejętne i celowe wykorzystanie technologii informatycznych istotnych w edukacji szkolnej, rozrywce i porozumiewaniu się.
- E-materiały dopasowane będą do potrzeb dzieci wywodzących się z różnych kultur, posługujących się różnymi językami.
- Opracowanie standardów oceny jakości e-materiałów pod względem merytoryczno-dydaktycznym, funkcjonalnym, dostępności, technicznym i graficzno-edytorskim oraz założeń w zakresie przystosowania e-materiałów dydaktycznych dla uczniów z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
- Stworzenie systemu zarządzania jakością, w tym procedur nadzoru merytorycznego i odbioru opracowanych w projektach konkursowych prototypów, a następnie wersji ostatecznych
e-materiałów dydaktycznych. - Konsultacje z nauczycielami, ocena i odbiór prototypów e-materiałów.
- Ocena, odbiór i udostępnienie na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej 150 e-materiałów dydaktycznych. Przeprowadzenie działań upowszechniających wiedzę o stworzonych
e-materiałach.
Czas trwania projektu:
Od maja 2023 do stycznia 2027 r.
ETAP | ZADANIA | CZAS REALIZACJI |
I | Przygotowanie koncepcji e-materiałów (tj. założeń merytorycznodydaktycznych) oraz doprecyzowanie standardów merytoryczno-dydaktycznych e-materiałów wspierających włączenie uczniów przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty. | 1.07.2023 – 31.12.2023 |
II | Doradztwo, konsultacje merytoryczne oraz nadzór technologiczny nad tworzonymi w ramach projektów konkurencyjnych e-materiałami – współpraca z beneficjentami projektów konkurencyjnych. | 01.01.2024 – 31.12.2026 |
Przeprowadzenie konsultacji prototypów e-materiałów na platformie kursowej ORPEG. | 01.08.2024 – 31.12.2024 | |
Odbiór merytoryczny i technologiczny prototypów e-materiałów przygotowanych w projektach konkurencyjnych dla poszczególnych obszarów nauczania. | ||
III | Odbiór i udostępnienie na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej ostatecznej wersji e-materiałów edukacyjnych opracowanych w ramach projektów konkurencyjnych. | 01.01.2025 – 31.01.2027 |
Przeprowadzenie działań upowszechniających wiedzę o stworzonych e-materiałach. |
Numer projektu: FERS.01.04-IP.05-0001/23
Wartość projektu: 1 999 982,24 zł
Wkład Europejskiego Funduszu Społecznego: 1 650 385,34 zł
Tworzenie e-materiałów dydaktycznych do kształcenia ogólnego – Kontakt
Osoby odpowiedzialne za realizację projektu
Małgorzata Kamińska
Kierownik merytoryczny projektu
malgorzata.kaminska@orpeg.pl, tel. 22 390 37 17
Joanna Wójtowicz – Główny ekspert merytoryczny
Eksperci
Barbara Talik – ekspert ds. edukacji wczesnoszkolnej
Ewa Beczek – ekspert ds. języka polskiego
Anna Litner-Zarucka – ekspert ds. języka polskiego
Magdalena Sulich – ekspert ds. historii, geografii, wiedzy o społeczeństwie
(Etap II) – O projekcie
Tytuł projektu:
Opracowanie koncepcji i odbiór e-materiałów edukacyjnych wspierających włączenie się uczniów przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty
Cel projektu:
Celem projektu jest przygotowanie e-materiałów wspierających włączenie się uczniów przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty w zakresie języka polskiego oraz wiedzy na temat polskiej kultury i społeczeństwa. Materiały ułatwią codzienną pracę nauczycieli, dając im dostęp do zasobów edukacyjnych przygotowanych przez beneficjentów konkursowych.
Efekty projektu:
W wyniku działań realizowanych w ramach projektu:
Opracowana zostanie koncepcja umożliwiająca stworzenie e-materiałów wspierających włączenie się uczniów, przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty. Koncepcja ukierunkowana zostanie na uczniów szkoły podstawowej na poziomie A1-B1 (wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) znajomości języka polskiego;
Powstanie dokument określający standardy jakości e-materiałów dydaktycznych (w tym wymagania i kryteria oceny odnoszące się do zakresów: merytoryczno-dydaktycznych, funkcjonalnych, dostępności, edytorsko-graficznych i technicznych);
Zostanie stworzony system zarządzania jakością, w tym procedury współpracy z beneficjentami konkursu, nadzoru merytorycznego i odbioru opracowanych w projektach konkursowych prototypów, a następnie wersji ostatecznych e-materiałów dydaktycznych;
Zostanie odebranych i udostępnionych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE) 50 e-materiałów w zakresie edukacji wczesnoszkolnej, 50 w zakresie języka polskiego oraz 50 w zakresie historii, geografii, wiedzy o społeczeństwie.
Adresaci projektu
Projekt skierowany jest do:
beneficjentów konkursowych, który umożliwi opracowanie 150 e-materiałów dydaktycznych wytworzonych w ramach projektu w latach 2024 -2026;
nauczycieli i uczniów, którzy otrzymają dostęp do wysokiej jakości bezpłatnych e-materiałów dydaktycznych w zakresie języka polskiego oraz historii, geografii oraz wiedzy o społeczeństwie na poziomie szkoły podstawowej.
W etapie II realizowane będą następujące działania:
- Doradztwo, konsultacje merytoryczne oraz nadzór technologiczny nad tworzonymi w ramach projektów konkurencyjnych e-materiałami – współpraca z beneficjentami projektów konkurencyjnych.
- Przeprowadzenie konsultacji prototypów e-materiałów na platformie kursowej ORPEG.
- Odbiór merytoryczny i technologiczny prototypów e-materiałów przygotowanych w projektach konkurencyjnych dla poszczególnych obszarów nauczania.
Czas trwania projektu:
Od maja 2023 do stycznia 2027 r.
ETAP | ZADANIA | CZAS REALIZACJI |
I | Przygotowanie koncepcji e-materiałów (tj. założeń merytorycznodydaktycznych) oraz doprecyzowanie standardów merytoryczno-dydaktycznych e-materiałów wspierających włączenie uczniów przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty. | 1.07.2023 – 31.12.2023 |
II | Doradztwo, konsultacje merytoryczne oraz nadzór technologiczny nad tworzonymi w ramach projektów konkurencyjnych e-materiałami – współpraca z beneficjentami projektów konkurencyjnych. | 01.01.2024 – 31.12.2026 |
Przeprowadzenie konsultacji prototypów e-materiałów na platformie kursowej ORPEG. | 01.08.2024 – 31.12.2024 | |
Odbiór merytoryczny i technologiczny prototypów e-materiałów przygotowanych w projektach konkurencyjnych dla poszczególnych obszarów nauczania. | ||
III | Odbiór i udostępnienie na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej ostatecznej wersji e-materiałów edukacyjnych opracowanych w ramach projektów konkurencyjnych. | 01.01.2025 – 31.01.2027 |
Przeprowadzenie działań upowszechniających wiedzę o stworzonych e-materiałach. |
Numer projektu: FERS.01.04-IP.05-0001/23
Wartość projektu: 1 999 982,24 zł
Wkład Europejskiego Funduszu Społecznego: 1 650 385,34 zł
(Etap III) – O projekcie
Tytuł projektu:
Opracowanie koncepcji i odbiór e-materiałów edukacyjnych wspierających włączenie się uczniów przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty
Cel projektu:
Celem projektu jest przygotowanie e-materiałów wspierających włączenie się uczniów przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty w zakresie języka polskiego oraz wiedzy na temat polskiej kultury i społeczeństwa. Materiały ułatwią codzienną pracę nauczycieli, dając im dostęp do zasobów edukacyjnych przygotowanych przez beneficjentów konkursowych.
Efekty projektu:
W wyniku działań realizowanych w ramach projektu:
Opracowana zostanie koncepcja umożliwiająca stworzenie e-materiałów wspierających włączenie się uczniów, przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty. Koncepcja ukierunkowana zostanie na uczniów szkoły podstawowej na poziomie A1-B1 (wg Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego) znajomości języka polskiego;
Powstanie dokument określający standardy jakości e-materiałów dydaktycznych (w tym wymagania i kryteria oceny odnoszące się do zakresów: merytoryczno-dydaktycznych, funkcjonalnych, dostępności, edytorsko-graficznych i technicznych);
Zostanie stworzony system zarządzania jakością, w tym procedury współpracy z beneficjentami konkursu, nadzoru merytorycznego i odbioru opracowanych w projektach konkursowych prototypów, a następnie wersji ostatecznych e-materiałów dydaktycznych;
Zostanie odebranych i udostępnionych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE) 50 e-materiałów w zakresie edukacji wczesnoszkolnej, 50 w zakresie języka polskiego oraz 50 w zakresie historii, geografii, wiedzy o społeczeństwie.
Adresaci projektu
Projekt skierowany jest do:
beneficjentów konkursowych, który umożliwi opracowanie 150 e-materiałów dydaktycznych wytworzonych w ramach projektu w latach 2024 -2026;
nauczycieli i uczniów, którzy otrzymają dostęp do wysokiej jakości bezpłatnych e-materiałów dydaktycznych w zakresie języka polskiego oraz historii, geografii oraz wiedzy o społeczeństwie na poziomie szkoły podstawowej.
W etapie III realizowane będą następujące działania:
- Odbiór i udostępnienie na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej ostatecznej wersji e-materiałów edukacyjnych opracowanych w ramach projektów konkurencyjnych.
- Przeprowadzenie działań upowszechniających wiedzę o stworzonych e-materiałach.
Czas trwania projektu:
Od maja 2023 do stycznia 2027 r.
ETAP | ZADANIA | CZAS REALIZACJI |
I | Przygotowanie koncepcji e-materiałów (tj. założeń merytorycznodydaktycznych) oraz doprecyzowanie standardów merytoryczno-dydaktycznych e-materiałów wspierających włączenie uczniów przybywających do Polski do polskiego systemu oświaty. | 1.07.2023 – 31.12.2023 |
II | Doradztwo, konsultacje merytoryczne oraz nadzór technologiczny nad tworzonymi w ramach projektów konkurencyjnych e-materiałami – współpraca z beneficjentami projektów konkurencyjnych. | 01.01.2024 – 31.12.2026 |
Przeprowadzenie konsultacji prototypów e-materiałów na platformie kursowej ORPEG. | 01.08.2024 – 31.12.2024 | |
Odbiór merytoryczny i technologiczny prototypów e-materiałów przygotowanych w projektach konkurencyjnych dla poszczególnych obszarów nauczania. | ||
III | Odbiór i udostępnienie na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej ostatecznej wersji e-materiałów edukacyjnych opracowanych w ramach projektów konkurencyjnych. | 01.01.2025 – 31.01.2027 |
Przeprowadzenie działań upowszechniających wiedzę o stworzonych e-materiałach. |