| Nazwa Szkoły | |
| - w języku polskim * | Szkoła Miejska Podstawowa im. Rui Barbosa |
| - w języku lokalnym * | Escola Municipal de Ensino Fundamental Rui Barbosa |
| Miejscowość * | Carlos Gomes RS |
| Kraj * | Brazylia |
| Ulica, nr domu* | Linha Rui Barbosa, s/n interior
|
| Kod pocztowy* | 99825-000 |
Okręg konsularny, na terenie którego działa szkoła.* | Konsulat Generalny RP w Kurytybie |
| Telefon kontaktowy * (z numerem kierunkowym kraju np+44 22 5268312) | +555484107481 |
| Faks (z numerem kierunkowym kraju) | |
Strona domowa szkoły * | |
| e-mail * (sekretariat lub dyrekcja): | smec@carlosgomes.rs.gov.br |
Komunikator głosowy (np. skype: krzysztof112) | |
Dyrektor/Lider placówki |
|
| - Imię, nazwisko | Simone Sawicki |
| Osoba kontaktowa |
|
| - Imię, nazwisko | Janete Sawicki |
| Typ Szkoły * | Szkoła w lokalnym systemie oświaty (nadzorowana przez lokalne władze oświatowe) |
Instytucja/organ prowadzący szkołę * (nazwa instytucji z pełnym adresem pocztowym) Szkoła jest niewielka. Znajduje się poza miastem. Szkoła liczy 6 sal lekcyjnych, w tym jedną wyposażoną w rzutnik i komputery stacjonarne, jest też niewielka sala do aktywności sportowych (nie jest to w pełni wyposażona sala gimnastyczna). Na terenie szkoły znajduje się plac zabaw i betonowe boisko. W kuchni są gotowane obiady dla dzieci. Kuchnia i stołówka to jedno pomieszczenie. Poza tym w szkole znajduje się sekretariat, pokój nauczycielski pełniący również funkcję małej szkolnej, biblioteki i pomieszczenia gospodarcze. 1. Rozwój wszechstronny ucznia. 2. Rozwój społeczno - emocjonalny ucznia w tym kształtowanie kompetencji komunikacyjnych (zarówno werbalnych jak i niewerbalnych). 3. Rozwój poznawczy ucznia z uwzględnieniem globalnego dorobku wiedzy (w tym kształtowanie umiejętności samodzielnego uczenia się). 4. Rozwój fizyczny ucznia (w tym wdrażanie do samodzielnego dbania o zdrowie, higienę i aktywność fizyczną). 5. Kształtowanie postawy krytycznej wobec uzyskiwanych informacji zarówno w świecie rzeczywistym jak i wirtualnym i wdrażanie do odpowiedzialności za podejmowanie własnych decyzji. 6. Kształtowanie kompetencji artystycznych i rozwijanie kreatywności.
Urząd Miejski w Carlos Gomes
Rok powstania szkoły.*
1967
Krótki opis szkoły *
Krótka informacja o miejscowości i lokalnej społeczności polskiej
Mieszkańcy Carlos Gomes to w większości ( ok. 90%) potomkowie imigrantów polskich do Brazylii. Starsze pokolenia mówią w j. polskim, młodzi dorośli często rozumieją język polski, lecz nie rozmawiają w tym języku. Dzieci natomiast nie mówią w języku polskim, znają wybrane słowa i wybrane tradycje polskie. Mieszkańcy są dumni ze swojego pochodzenia i dbają o to, by zwyczaje zakorzenione przez imigrantów polskich przetrwały.
| Liczba uczniów * | |
| - w roku szkolnym | |
| - 2018/19 | |
| - 2019/20 | |
| - 2020/21 | |
| - 2021/22 | 54 |
| - 2022/23 | 57 |
| - 2023/24 | - |
| - 2024/25 | - |
| - 2025/26* | - |
Wiek uczniów * |
Kiedy rozpoczynają i kończą się zajęcia w roku szkolnym?
14.02.2023 - 15.12.2023
Jakie dokumenty (zaświadczenia, świadectwa itp.) wydaje szkoła (na zakończenie roku szkolnego i po ukończeniu szkoły)?
Uczeń dostaje świadectwo na koniec każdego trymestru z ewaluacją swoich osiągnięć szkolnych.
Czy świadectwa, zaświadczenia wydawane przez szkołę są uznawane w lokalnym systemie oświaty?*
Tak
Czy szkoła przygotowuje uczniów do egzaminów zewnętrznych w polskim systemie oświaty lub w lokalnym systemie oświaty? Do jakich egzaminów, jaka część uczniów przystępuje do egzaminów?*
Tak
Kto i na jakich zasadach zatrudnia nauczycieli?
Urząd Miasta zatrudnia nauczycieli na zasadach konkursu lub rocznego kontraktu.
Logo szkoły i fotografia
Logo szkoły (nie więcej niż 250x250 pikseli
-
Fotografia
W opisie szkoły możemy dodać tylko jedną fotografię! Wybierz właściwy format fotografii:
| Fotografia pozioma: | Fotografia pionowa: | Fotografia kwadratowa: |
| - | - | - |
© Polska Szkoła 2016.