| Nazwa Szkoły | |
| - w języku polskim * | Miejska Podstawowa Szkoła Rolnicza w Aurea |
| - w języku lokalnym * | Escola Municipal de Ensino Fundamental Agricola de Aurea |
| Miejscowość * | Aurea |
| Kraj * | Brazylia |
| Ulica, nr domu* | SECCAO TREZE DE MAIO, KM 1.6, INTERIOR
|
| Kod pocztowy* | 99835-000 |
Okręg konsularny, na terenie którego działa szkoła.* | Konsulat Generalny RP w Kurytybie |
| Telefon kontaktowy * (z numerem kierunkowym kraju np+44 22 5268312) | +55 54 91766392 |
| Faks (z numerem kierunkowym kraju) | |
Strona domowa szkoły * | |
| e-mail * (sekretariat lub dyrekcja): | escolaagricola@aurea.rs.gov.br |
Komunikator głosowy (np. skype: krzysztof112) | |
Dyrektor/Lider placówki |
|
| - Imię, nazwisko | Edson Fornal |
| Osoba kontaktowa |
|
| - Imię, nazwisko | Artemio Modtkowski |
| Typ Szkoły * | Szkoła w lokalnym systemie oświaty (nadzorowana przez lokalne władze oświatowe) |
Instytucja/organ prowadzący szkołę * (nazwa instytucji z pełnym adresem pocztowym) W szkole znajduje się 9 sal lekcyjnych, wszystkie wyposażone w klimatyzację, 5 z nich ma w sali projektor z przewodem HDMI. Są też dwie sale gimnastyczne, kuchnia, w której są przygotowywane posiłki dla wszystkich uczniów, jadalnia i inne pomieszczenia typu gospodarcze, sanitarne, biurowe. Zadania szkoły (ogółem) 1. Wszechstronny rozwój ucznia pod względem rozwoju poznawczego. 2. Rozwój szeroko pojętej kreatywności. 3. Rozwój artystyczny i poczucia estetyki ucznia z uwzględnieniem kształtowania wrażliwości na globalną różnorodność międzykulturową. 4. Rozwój umięjętności komunikacyjnych (zarówno w sferze werbalnej, niewerbalnej, w świecie rzeczywistym i wirtualnym)/ 5. Kształtowanie krytycznej i refleksyjnej postawy wobec wykorzystywanych technologii informacyjno-komunikacyjnych. 6. Wdrażanie do świadomego, autonomicznego i odpowiedzialnego kształtowania projektu swojego życia. 7. Kształtowanie umiejętności podejmowania świadomych decyzji i umiejętności argumentowania swoich postaw, wyborów i opinii. Aurea to małe miasteczko, w którym mieszka około 4 tysięcy mieszkańców. Ponad 90% społeczeństwa lokalnego ma pochodzenie polskie. Starsze pokolenia mówią po polsku, zazwyczaj nie potrafią czytać i pisać w języku polskim, młodzi dorośli często rozumieją mowę polską jednak zazwyczaj jej nie używają, nie potrafią się wypowiadać w języku polskim. Niektórzy młodzi dorośli potrafią czytać i pisać w języku polskim (jest to niewielka grupa wśród społeczności). Dzieci znają jedynie pojedyncze słowa w języku polskim. Cała społeczność lokalna bardzo dba o podtrzymanie polskich tradycji i zwyczajów przekazanych im przez ich przodków. W miasteczku rozwija się zespół polskiego tańca ludowego, aktywnie działa "Radio Polska" oraz chór "Drogi Polskie".
Urząd Miejski w Aurea
Rok powstania szkoły.*
1994
Krótki opis szkoły *
Krótka informacja o miejscowości i lokalnej społeczności polskiej
| Liczba uczniów * | |
| - w roku szkolnym | |
| - 2018/19 | |
| - 2019/20 | |
| - 2020/21 | |
| - 2021/22 | 156 |
| - 2022/23 | 152 |
| - 2023/24 | |
| - 2024/25 | 150 |
| - 2025/26* | - |
Wiek uczniów * |
Kiedy rozpoczynają i kończą się zajęcia w roku szkolnym?
początek: Środa Popielcowa
Koniec: ok. jednego tygodnia przed Bożym Narodzeniem
Jakie dokumenty (zaświadczenia, świadectwa itp.) wydaje szkoła (na zakończenie roku szkolnego i po ukończeniu szkoły)?
Czy świadectwa, zaświadczenia wydawane przez szkołę są uznawane w lokalnym systemie oświaty?*
Tak
Czy szkoła przygotowuje uczniów do egzaminów zewnętrznych w polskim systemie oświaty lub w lokalnym systemie oświaty? Do jakich egzaminów, jaka część uczniów przystępuje do egzaminów?*
Tak
Kto i na jakich zasadach zatrudnia nauczycieli?
Nauczycieli zatrudnia urząd miejski na zasadach konkursu lub rocznego kontraktu.
Logo szkoły i fotografia
Logo szkoły (nie więcej niż 250x250 pikseli
-
Fotografia
W opisie szkoły możemy dodać tylko jedną fotografię! Wybierz właściwy format fotografii:
| Fotografia pozioma: | Fotografia pionowa: | Fotografia kwadratowa: |
| - | - | - |
© Polska Szkoła 2016.